14wrz

DIETA KETOGENICZNA - jej 5 zalet, które musisz znać!

Dieta ketogeniczna, znana również jako dieta keto, to sposób żywienia, który charakteryzuje się w dużym skrócie: niskim spożyciem węglowodanów i wysokim spożyciem tłuszczów oraz wprowadzeniu się w stan ketozy, czyli zmuszenie organizmu do spalania tłuszczu jako głównego źródła energii. Potencjalne zalety tego stylu żywienia sprawiają, że coraz więcej osób sięga po nią, traktując jako skuteczne remedium na wybrane dolegliwości. Jej skład oraz kaloryczność wydają się atrakcyjne, jednak zasady tej diety sprawiają, że nie jest ona dla każdego. Poznaj 5 potencjalnych zalet diety ketogenicznej, którą stosować mogą osoby bez wyraźnych przeciwwskazań zdrowotnych i sprawdź, czy jest to rozwiązanie właśnie dla Ciebie!

1. Spadek masy ciała

Dieta ketogeniczna może pomóc w utracie wagi, ponieważ zmniejsza spożycie węglowodanów. Prowadzi to do obniżenia poziomu insuliny i powoduje spalanie tłuszczu – jako głównego źródła energii. Zatem to możliwe, że stosując się do zasad i jadłospisu keto – w określonym czasie potencjalnie stracisz zbędne kilogramy i uzyskasz wymarzone efekty!

2. Zwiększenie poziomu energii

Po dostosowaniu się do diety ketogenicznej wiele osób doświadcza zwiększonego poziomu energii i wydolności fizycznej, co może pomóc w treningach sportowych. Odczuwasz ciągłe zmęczenie? Keto może być dobrym pomysłem dla Ciebie!

3. Redukcja apetytu

Dieta keto może zmniejszyć uczucie głodu i apetyt, co z pewnością pomoże w kontrolowaniu ilości spożywanych kalorii. Posiłki w tej diecie są wysokokaloryczne, a jednocześnie – niewielkie objętościowo. Pozwala to na stopniowe zmniejszenie łaknienia i ciągłej ochoty na podjadanie!

4. Poprawa zdrowia metabolicznego

Utrzymanie diety ketogenicznej może pomóc w regulacji poziomu cukru we krwi, poprawiając kontrolę nad cukrzycą typu 2 i redukując insulinooporność. Osobom odczuwającym duże łaknienie na słodkości zaimponują dania, które pomimo smaku – nie mają w swoim składzie cukru. Takie rozwiązanie zdecydowanie pozytywnie wpływa na ich samopoczucie i satysfakcję ze spożywanych posiłków.

5. Poprawa zdolności koncentracji

Osoby na diecie ketogenicznej często zgłaszają poprawę koncentracji i funkcji poznawczych, ponieważ ketony, które są produkowane podczas diety ketogenicznej, mogą działać jako efektywne źródło energii dla mózgu. W związku z tym mija coraz częstsza “mgła mózgowa”, poprawia się skupienie i codzienny poziom funkcjonowania.

Jeśli to właśnie zasady i jadłospis diety keto przypadły Ci do gustu – koniecznie pamiętaj, że ma ona również swoje ograniczenia i niesie potencjalne ryzyko. Są to m.in. niedobory składników odżywczych, trudności w utrzymaniu długoterminowej, zrównoważonej diety. Niektóre schorzenia mogą całkowicie wykluczać jej stosowanie. Przed jej rozpoczęciem warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, a samą dietę prowadzić pod okiem specjalisty, lub skorzystać z profesjonalnie ułożonego jadłospisu, który zapewnia zaufany catering dietetyczny. A jeśli już wiesz, że keto jest dla Ciebie – sprawdź już dzisiaj, co dobrego codziennie gotujemy w tej diecie. Na zdrowie!
Logo Wiem co Zjem

WIEM CO ZJEM catering dietetyczny z pasji do gotowania, miłości do jedzenia i w trosce o Wasze zdrowie stworzyliśmy dietę pudełkową szytą na miarę Waszych potrzeb! 14 typów diet, w tym diety dla alergików i sportowców. Dostarczamy do kilkudziesięciu miejscowości w całej Polsce!

ul. Strefowa 3
22-400 Zamość

© 2022 All rights reserved. Wiem Co Zjem

Scroll to topCall Now Button